torsdag, oktober 30, 2008

Spräckt budget!!


Har sedan ett bra tag tillbaka tänkt att jag skulle införskaffa ett 2-hands spö för öring å lättare lax fiske. Dessa tankar har dock skjutits åt sidan nu när vintern börjar närma sig...mycket pga av att pengarna till stor del ryker på diverse andra prylar som kan tänkas locka upp nån lax eller öring med trolling metoder.
Nåväl här om dagen satt jag å pratade med Johan då han upplyste mig om att "Capricorn" har tok rea på spön. Och att han hade hittat just ett sånt spö som jag hade tänkt mig. Ha begäret hade tänts. Surfade in å kollade upp Johans tips, ett HiLevel klass 7-8 å 12,3 fot...till halva priset!! Kostade dock lite för mycket ändå den här månaden. Såg även att det var rea på loop rullar(skulle behöva en sån med). Loop har tydligen förlorat en design tvist gentemot Danielsson, så nu såldes Evotec LW ut till "nästan" halva priset. Nåväl, rullen var fortfarande även den lite för dyr för mig just nu ändå....men det var ju så bra pris.
Idag åkte jag dit å köpte både rulle å spö.
Kommer att bli mycket makaroner å ketchup ett tag framöver nu...