måndag, februari 18, 2008

Nya grejor !!


Om man nu inte kan va ute å fiska, vad är då det näst bästa alternativet? Jo.. att bläddra i kataloger å surfa på olika sidor i hopp om att hitta beten/redskap som gör att nästa fisketur kommer att gå ännu bättre. Vad är det då som har vart nytt och hett på betes fronten denna höst/vinter(vänern fisket)?? Mig veterligen så är det väl salsa skallen/flashern samt Team T.O.P.P skallarna som vart det mest omtalade. Salsa skallarna har jag testat en del..å visst de funkar helt ok, men om de är nå bättre eller sämre än de övriga modeller som finns att tillgå ska jag låta vara osagt. Var och en har nog sin egen favorit. Flashern har jag fiskat så lite med att jag inte kan uttala mig om den, men visst är den fräck med alla olika alternativ. Kan dock tipsa om att det kan va ide att köra den ensam bakom båten om den är ställd på "tomic" gång....vis av erfarenhet å ett enormt trassel.
Hur är det då med T.O.P.P skallarna? Dessa har jag ej hunnit testa än, men det ska snart bli ändring på det. Fick idag hem ett gäng i olika färger. Å de ser verkligen heta ut, lackering å finish var super fin. Ska bli riktigt spännande att pröva, allra helst för en annan som gång efter annan gått bom på fisket med vouksin.....är allergisk mot den.
Även ett stort plus å tack till killarna i Team Topp för den snabba leveransen, samt tips om hur den bäst fiskas..
Ser som sagt fram emot att pröva dessa. Nästa tur till Vänern är bokad först till påsk så det gäller att härda ut tills dess........å kanske köpa lite nya prylar.

Skitfiske så länge.