onsdag, februari 06, 2008

Till sjöss med 3 helrör..


Nu så verkar äntligen vädret va med oss som har trånat ett tag efter att få komma ner till Vänern å blöta krokarna.

Har knytit nya tafsar å bytt krokar till både gammla å nya löjskallar nu. Blev även "tvungen" att skaffa en salsa flasher. Hade tidigare sagt till mig själv att den här salsa "hysterin" tänker jag inte haka på, har flasher´s å löjskallar så jag klarar mig. Fick sen se instruktions filmen på flashern...... Ja ni vet själva hur det är, tankarna smyger på en att den att den där behöver jag verkligen, det kanske är just den där gången som är det enda som får fisken att hugga denna gång. . Å vips så är det ju plötsligt självklart att man helt enkelt måste köpa några.

Lättpåverkad...nä va då??? Antar att det är fler som känner igen sig.


Nå väl! Om nu vädret håller i sig blir det minst 2 dagars fiske (förhoppningsvis 3). Vi kommer att vara 3-4 båtar som åker ner under helgen.

Jag kommer att ha Johan Skoog med mig i båten. Övriga som åker är Peter Nordmark, Team Nordin samt ev Team Elofpage. De två sistnämda kommer även de att blogga, du hittar dem på denna sida under länkar.